5.12.13

Alla är fotografer



När jag är sjuk så slukar jag mycket tv,
jag tror jag ser allt.
Sjukt bara det.
Men jag blir så nöjd när det plötsligt dyker upp något bra
 i all skit som faktiskt går.

'Alla är fotografer'

Har ingen aning om när det började sändas
ingen aning om vilka dagar det går
vet inte hur många avsnitt som kommer
Det jag vet är att det går på SVT
och jag vet att det är bra  

Två medelålders män med aningen för dyr utrustning att leka med
Henrik Schyffert och Johan Rheborg
ska bli bättre fotografer
Och för en gång skull är det inte trams 

Första programmet, självporträtt 

Kanske det svåraste som finns att arbeta kring.
Går det ens att göra ett självporträtt?
Vad är det vi vill säga,
eller vem är det vi vill vår omgivning ska få se?
Är det något vi försöker dölja
kanske mer än det vi faktiskt försöker visa...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar