21.3.14

Jag blir fundersam och aningen skrämd


Ibland blir jag bara så förvånad.
Förvånad över vart vi får råd ifrån.
Häpen över på vilket allvar somliga tar sig. 
Rädd för makten många människor ger sig.

Det handlar inte om stora beslut,
eller ens värdsliga ting.
Så jag behöver inte alls bry mig,
men nu är det så att jag faktiskt gör det.
Inte ett dugg om vad dessa människor skriver,
utan A T T de skriver den så kallade sanningen.  

Citerar Blondinbella idag;
(...)"När det gäller bokomslag så gäller det att välja tidlösa plagg men även en klassisk make up och hår. Att gå på trender kan bli livsfarligt.. Eller i alla fall helt fel när man ser tillbaka på bilden efter x antal år."(...)

Jag funderar direkt på om det är därför vi klär oss,
för att bilden av oss ska fungera efter x antal år? 
Detta var något nytt för mig.
Jag funderar också på vem denna kvinna, 23 år gammal, är att råda i 
hur ett bokomslag på bästa sätt bör se ut?

Nej, jag är inte en 'sådan' som tycker att studier
 leder till all sanning och kunskap i världen.
Jag är en 'sådan' som anser att en bör möta världen med aningen mer respekt. 
Och kanske skaffa sig sådär lite lagom mycket mer kött på benen,
och fram tills dess uttrycka sig lite mer ödmjukt.
Men för den sakens skull inte med innebörden av att vara tyst 
tills en hittat 'sanningen'.

Men "livsfarligt",
det är att veta lite för mycket. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar