17.1.14

På eller av



Jag vet inte om det är bra eller dåligt
men jag är en människa som blir besatt,
uppslukad.
Jag kan lixom inte sluta göra
det jag börjar göra.

När jag läser,
så läser jag
tills ögonen blöder.
Delvis för att boken är bra
men också för att jag bara måste fortsätta.
Och jag vet inte riktigt varför.

Jag viker stjärnor,
av presentband.
Av alla band jag kommer över.
Jag viker alltid,
när jag väl börjat.
För att mina fingrar aldrig riktigt vill vila.
Eller vill och vill,
det kanske handlar om att jag aldrig tillåter dem
att vila?
Det är återigen den där drivande känslan som kryper,
som inte kryper ut förrän det är klart.



När jag var liten fingervirkade jag.
Något som är så kul att göra, 
men har en produkt som är väldigt meningslös.
Oändliga meter virkades
till någon på alvar menade att det räckte med smala halsdukar.  

Så nej jag är ingen människa som läser 30 min innan jag ska sova.
Jag sträckläser i två dygn sen har jag en månads uppehåll.
Nej jag är ingen person med ett pågående sticke liggande i min stickkorg.
Antingen blir mössan klar på tre dagar eller blir det aldrig någonsin någon. 
Och nej jag joggar inte varannan dag.
Jag springer tills jag får benhinneinflammation och sen är det färdiggjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar