13.12.13

Starstruck



Jag har aldrig älskat någon kändis
aldrig stått längst fram och gråtit på en konsert
aldrig haft en autograf skriven över hela armen 
skulle aldrig få för mig att tapetsera mina väggar med kändisaffischer




Känslokall, kan jag skriva under på att jag inte är
ointresserad, nä inte direkt
vart felet ligger, absolut ingen aning




Men,
ja det finns ett men.
Plötsligt från ingen stans, där på NK för två år sedan
något jag inte kunde känna
trodde jag.
Där stod jag med skakiga ben
lätt svettig
lite yr i huvudet
skulle kunna börjat stamma, om jag ens fått prata
och hade jag vågat mig fram så hade jag såklart velat ha en autograf
kanske inte enbart på armen
utan även på ett papper som jag kunde fästa på min vägg

Jag erkänner, jag är lite kär i Lars Wallin.
Och plötsligt känner jag mig både glad och lite lättad 
över att jag också hittade fram till dessa känslor
Ibland behöver man bara lite tid. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar