9.4.13

En helt vanlig tisdag

Modell ; Jag    Design ; Jag    Fotograf ; Tom Axelson


Sitter och skriver,
försöker göra mig själv rättvis genom text.
Förmågan att sälja sig själv, eller sälja in sig själv.

Tankarna vandrar för enkelt in på precis allt annat;
mina hårtoppar är på tok för slitna just nu, 
och med tanke på det behöver jag köpa en ny hårborste.
Ska nog försöka gå inom Gårda textil imorgon 
så jag kan köpa tyg till min nydesignade krage.
Och med tanke på stan, 
så ska jag nog passa på att köpa mig borsten samtidigt. 
Tror jag har odlat upp för många tomatplantor, 
27 st har redan tittat fram ur krukorna, hum...
Är den någon som vill ha en planta?

Sitter och stirrar rakt ner i den tomma kaffekoppen med den ljusblå lilla bården med silverkant och leder tankarna sakta över, och tillbaka till, 
'varför de just ska välja mig'...

1 kommentar: